Považujeme za náš úkol vyrábět prací a čistící prostředky v souladu s potřebami člověka a přírodou. Neustále pracujeme na udržování a dalším rozvoji našich ideálů a základních hodnot.
Sonett stanovil standardy na 40 let.
Na začátku byla voda a přírodovědec Johannes Schnorr, který již koncem 60. let pomocí metody kapkového obrazu vody detekoval, do jaké míry byla pitná voda znečištěna povrchově aktivními látkami pracích prostředků. To byla pobídka pro založení společnosti Sonett v roce 1977. Vznikla tak myšlenka ekologického praní v modulárním systému. Mycí látky mohou být využity nejlepším způsobem, pouze pokud jsou detergent, změkčovadlo a bělicí prostředek dávkovány samostatně. Absence jakýchkoli petrochemických surovin, úmyslné vzdání se genetického inženýrství, bez použití enzymů, ale spíše olejů a éterických olejů získaných z organických rostlin, je nadále ekologickými kritérii, která byla dosud používána pro udržitelné praní a čištění.
Udržitelnost chápeme jako něco, co jde dál než čistá ekologie. Sonett se považuje za průkopníka nejen co se týče efektivity a ekonomického využití svých produktů, ale také pokud jde o strukturování společnosti sociálně přijatelným způsobem. Polepování mnoha Sonett produktů provádějí lidé se zdravotním postižením blízkém Camphill Lehenhof. Společné řízení společnosti Sonett je založeno na zásadách partnerství a bylo před několika lety převedeno na neziskovou nadaci Sonett.
Smysl naší práce vidíme nejen v tom, že chceme snížit znečištění přírody především vody. Vodu považujeme za podstatu celého života a chceme ji respektovat a revitalizovat.
Péče a pocit zodpovědnosti za vodu jako podstatu celého života způsobily, že voda jako taková je skutečným pracím prostředkem a čisticím prostředkem.
Použitím snadno a zcela biologicky rozložitelných surovin (jako jsou čistě rostlinná mýdla, povrchově aktivní látky) a minerálů (jako je uhličitan sodný a křemičitany) zvyšujeme mycí účinnost vody a současně podporujeme její návrat a opětovné začlenění do přírody. Praní a čištění jsou „kulturní vymoženosti“, které jsou pro člověka užitečné, ale znečišťují vodu. Považujeme za náš úkol prát a uklízet ohleduplným způsobem v souladu s přírodou - zejména s vodou.
Po vznikajícím hnutí zdravých potravin v 70. letech byla společnost Sonett založena v roce 1977 jako jeden z prvních výrobců ekologických pracích a čisticích prostředků.
Skutečné počátky značky Sonett najdete o několik let dříve v „Strömungsinstitut“ („Institute for Flow Analysis“) v Herrischriedu / Černém lese, kde antroposofický přírodní vědec J. Schnorr provedl výzkum pitné vody metodou kapkového obrazu.
Byl jedním z prvních vědců, který již koncem šedesátých let uznal obrovský rozsah znečištění podzemní vody v Německu díky nově vyvinutým syntetickým a biologicky nerozložitelným povrchově aktivním pracím prostředkům. Šok týkající se stavu vody podnítil iniciativu J. Schnorra ke koncepci praní prádla pomocí modulárního systému. Základní přístup k tomuto novému mycímu systému byl: rychlá a úplná biologická rozložitelnost všech složek pracích prostředků a použití surovin co nejšetrněji měřením základního pracího prostředku, změkčovadla a bělicího činidla samostatně a selektivně.
Velmi brzy byla také poptávka ze strany jiných evropských zemí, což Sonettovi umožnilo brzy se etablovat jako mezinárodní průkopník ekologického praní a čištění. V 80. letech se Sonett postavil proti existenciální krizi. V roce 1992 převzali společnost Beate Oberdorfer a Gerhard Heid. Od roku 1993 dokázal Sonett zvrátit klesající trend a od té doby zaznamenal nepřetržitý, většinou dvojciferný růst. Díky rychlému růstu byl závod neustále rozšiřován a modernizován. V současné době má Sonett k dispozici nejmodernější techniku výroby a plnění do lahví a v německém sektoru zdravých potravin je na druhém místě. Sonett prodává své výrobky do 31 evropských zemí a v současné době také i do 12 neevropských zemí a označují je v 15 jazycích.
Cítíme se zodpovědní za zdraví vody a celé přírody, nikoli ze strategie, ale proto, že je to naše přesvědčení, které nás motivuje. Právě tato motivace přiměje společnost ke svému kapitálu a majetku, aby sladila celé řízení podniku - od spotřeby energie, až po stavební materiály, zacházení s našimi zaměstnanci, spolupráci s obchodními partnery a zákazníky - s blahobytem celého prostředí, spíše než s našimi vlastními zájmy. Zisky jsou nezbytné, ale nejsou cílem naší společnosti. Jsme přesvědčeni, že pouze ti idealističtí podnikatelé jsou opravdu připravení na budoucnost a jsou ta schopni zvrátit nekontrolovatelné ničení přírody a proměnit ji v nové impulsy.
Kromě ekologie je jedním z hlavních zájmů společnosti Sonett sociální orientace na všech úrovních, tj. vůči zaměstnancům, zákazníkům a dodavatelům, což je také orientace, na níž je založen náš ekonomický úspěch. Za základ naší společenské odpovědnosti považujeme pochopení, že v dnešním obchodním životě je důležitá spolupráce a vzájemná podpora, nikoli konkurence a vlastní zájem. Přímým výsledkem tohoto postoje je, že v našem závodě přijímáme naše rozhodnutí jako partneři, abychom kreativně řešili každou situaci individuálně a také zodpovědně a energicky formovali dlouhodobé orientace společnosti. To zahrnuje pořádání pravidelných setkání s cílem zajistit, aby všichni zúčastnění lidé byli schopni plně využít jejich potenciál. Mnoho pozic s odpovědností, zejména naše výkonné vedení, zastává rovnocenné partnerství. Zisk zůstává ve společnosti nebo je převeden na neziskovou nadaci Sonett. Každým rokem je částka - v závislosti na rozvoji podnikání - distribuována zaměstnancům na základě sdílení zisku. Nejsou k dispozici žádné individuální bonusy za výkon. Pokud jde o naše dodavatele, je naší zásadou usilovat o dlouhodobou spolupráci založenou na důvěře, transparentnosti a osobní úctě. Pokud jde o naše zákazníky, většinou velkoobchodníky, ale také obchody se zdravou výživou nebo subjekty s komerčními činnostmi, jako jsou školy, hotely, školky atd., považujeme se za poskytovatele služeb, jehož cílem je nejen pečovat o jejich potřeby a požadavky, ale také je zušlechťovat.
Logo Sonett je výsledkem interakce tří kruhových tvarů. Dva z nich se prolínají a vytvářejí upravenou postavu osm, která evokuje pohybový vzorec našeho oloidního mixéru. Třetí tvar obklopuje první dva a spojuje je, aby se stal sedmičlennou jednotkou, což má za následek sedm povrchů, které umožňují různou hru barev v souladu se základní barvou štítku. Volně stojící kulatý tvar loga vyvažuje vertikální slogan „Ekologicky svědomitý“ a vyznačuje tento základní motiv Sonett. Současně slogan podtrhuje značku Sonett, která je také psána svisle.
Rudolf Steiner 1924
"Antroposofie je cesta poznání usilující o sjednocení podstaty člověka a přírody."
Anthroposofie vidí člověka jako stvoření, které se smrtí nepřestává existovat a existuje již před jeho narozením. Vývoj směrem ke svobodě je cílem a smyslem života. Abychom dosáhli svobody, musíme převzít odpovědnost za sebe, za spoluobčany a za přírodu jako celek. Tento pohled zvyšuje porozumění udržitelnosti přírody, obohacovat ji a zvyšovat její úroveň.
Z tohoto důvodu nechceme vyrábět prací prostředky a čisticí prostředky, které, jak se zdá, odstraňují pouze špínu, ale ve skutečnosti činí svět ještě špinavějším. Naším přáním je, aby naše výrobky vytvářely situaci pro všechny zúčastněné: zákazníky, naše dodavatele a především samotnou přírodu, které dlužíme suroviny pro naše výrobky.
S ohledem na to stojí antroposofie za odpovědnost týkající se rozvoje lidstva, přírody a celého vesmíru.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.